A nyár beköszöntével, ahogy beülünk az autóba, az első dolog, amihez nyúlunk, az a klíma. Ha bekapcsolást követően és a hőfok szabályzót tekergetve sem tapasztalunk semmiféle hűs levegőt, akkor valószínűleg valami gond van a klímarendszerrel. Például szivárog a hűtőközeg.
A klímarendszer szivárgástesztje kapcsán ezen a linken tudhatsz fel bővebb információkat! Az autóban lévő klímaberendezés jelentős mértékben hozzájárul a közlekedés kényelméhez. A régebi típusú autókban ez a fajta nem elérhető, így nagy hőség esetén csak az ablakok letekerése segíthet, hogy a menetszél némi enyhülést hozzon az utastérben tartózkodók számára. A beáramló forró levegő azonban nem segít. Ez így van akkor is, ha az ablakon keresztül vagy, ha a klímarendszeren keresztül áramlik be a levegő. Optimális esetben a klímarendszer kellemes hideg levegőt bocsát az utastérbe. Az igazán korszerű autók esetében azt is be lehet állítani, hogy mennyire legyen hűvös a klíma által fújt levegő. Ahogy minden elektromos rendszer esetében, úgy a klímarendszerre is igaz, hogy idővel meghibásodhat, különösen a megfelelő karbantartás nélkül.
A klímaberendezés egy zárt rendszer, mely fel van töltve a megfelelő gázzal. Még a tökéletesen működő, hibátlan klíma is nagyjából tíz százalékot veszít a hűtőközegéből, ezért a rendszert évente fel kell tölteni, hogy a rendszer optimálisan tudjon működni és biztosított legyen a megfelelő nyomás. Ha gyakran kell pótolni a hűtőközeget, akkor nagyon valószínű, hogy a rendszer valahol szivárog. Ennek megállapítására szivárgástesztet kell elvégezni. Ezt egy szervizben az autószerelő tudja elvégezni. A teszt egy nyomásmérő óra segítségével történik, mellyel megállapítható, hogy a rendszer képes-e fél órán keresztül megtartani a szükséges húsz bar nyomást.