Féknyereg

Féknyereg problémák? Ezek az előjelei!

Féknyereg problémái vannak? A féknyereg funkciójának megértéséhez az autósoknak először meg kell érteniük járművük tárcsafékeinek működését. Amikor az autósok a lábukkal lenyomják a fékpedált, a jármű a mozgási energiát (az autó kerekei forognak) hőenergiává alakítja (súrlódás útján).

Klikkeljen ide és olvasson tovább arról az alkatreszek.hu weboldalon, hogy milyen jelei lehetnek annak, ha tönkrement a féknyerge. Nyomja meg a fékpedált, majd a fékrásegítő felerősíti ezt az erőt. Ezután a fékrásegítő továbbítja az erőt a főhenger belsejében lévő dugattyúhoz, amely a fékfolyadékot magából az egyes kerekekhez vezető fékvezetékekbe kényszeríti. A fékfolyadék ezután aktiválja a fékeket, és arra kényszeríti a féknyerget, hogy összenyomja a tárcsát, és lelassítsa a járművet. A féknyereg addig szorítja a fékbetéteket a fémtárcsa felé, amíg a jármű le nem lassul. Úgy tűnik, hogy az autó húzódik vagy oldalra megy, miközben a jármű üzemel? A féknyereg dugattyúkat tartalmaz, amelyek a főfékhenger hidraulikus nyomása miatt mozognak be és ki. Ha a dugattyúk lefagynak törmelék vagy korrózió miatt, a fékbetétek vagy nem engedik ki a forgórészt, vagy nem érintkeznek a rotorral. Az első esetben az autó arra az oldalra húzódik, ahol a sérült féknyereg van. Ha a fékbetét nem érintkezik a rotorral, a jármű elhúzódik a sérült oldalról. Ez akkor fordulhat elő, ha a fékek be vannak húzva, vagy normál működés közben.

A beragadt vagy befagyott féknyereg másik tünete a sérült részből származó zaj. Ez a hang, ha a féknyergek és nem a fékbetétek miatt következik be, vezetés közben hallatszik, míg a fékbetét-problémák zajt okoznak, amikor a vezető benyomja a fékeket. A lehető leghamarabb vigye el a járművet egy autójavító műhelybe, mert a lefagyott vagy beragadt féknyereg végül a fékek teljes blokkolását okozhatja. Amennyiben több információt tudna meg erről, látogasson el az alaktreszek.hu weboldalra.